IGTV od Instagramu je konkurence Youtube, jak vytvořit vlastní kanál a nahrávat videa

Instagram spustil novou platformu pro přehrávání videa a má ambici tvrdě konkurovat youtube především unikátním formátem videa na výšku, které je vhodné pro aktuální nahrávky a youtubery. 

0

Stále více uživatelů sleduje videa především na mobilech, na kterých je sledování videa na šířku méně pohodlné a soustředí se na vlastní cílovou skupinu mladších uživatelů, pro které je natáčení vlastních příspěvků na výšku přirozenější. 

Jak funguje IGTV

V IGTV si může založit každý uživatel jeden kanál a ostatní ho mohou odebírat. Najdete je pod výraznou ikonou v pravém horním rohu aplikace Instagram. Vydavatelé s ověřenými účty mohou publikovat videa s maximální délkou 60 minut, všichni ostatní mají zatím k dipozici jen 10 minut, v budoucnu má být délka neomezená.

 

Po otevření ikony IGTV dostanete nabídku doporučených videí, první se rovnou začne přehrávat, tahem prstu spustíte následující, další obsah je tříděný na karty Sledování, Populární a Rozkoukané. Tahem prstu dolů nabídku skryjete, můžete videa přetáčet, lajkovat, komentovat nebo sdílet. 

 

Mnoho uživatelů může otrávit, že nový kanál můžete začít sledovat jen tak, že vydavatele začnete sledovat na Instagramu, to je hodně nepraktické, sledovat kanál určitě neznamená, že chcete mít svoji zeď také plnou fotek od stejného člověka. Podobně funguje i nastavení, pokud je váš účet soukromý, bude i váš kanál, pokud někoho blokujete, neuvidíte ani jeho video kanál. 

 

Českého obsahu je zatím málo, prvními vlaštovkami je mladý politik Dominik Fery a youtuber Jirka Král. Videa můžete prohledávat lupou.

  

Jak nahrávat videa na IGTV na vlastní kanál

Pro nahrávání videa na IGTV je určená speciální mobilní aplikace, po stažení a přihlášení se vytvoří automaticky vlastní video kanál. Nové video přidáte kliknutím na + v profilu a vyberete z mobilu. Připojit můžete titulek, popis nebo odkaz, případně nahrát titulní fotografii videa.

 

Podporovaný formát je MP4 v rozlišení až 4K, s klasickým poměrem stran 16:9, ale jen na výšku. Příspěvek musí mít minimálně 15 sekund, maximálně 10 minut (ověřené účty až 60 minut). Na svém kanálu zjistíte u každého videa pod třemi tečkami počet shlédnutí i kolik lidí dokoukalo video až do konce. Počet shlédnutí ale ovlivňují doporučená videa, která se po otevření kanálu spouští divákům automaticky, relevantnější tedy bude údaj o dokončených sledováních.

 

IGTV je zatím nové a neobsahuje žádnou reklamu, na které by bylo možné vydělávat, je však jisté, že v případě úspěchu tahle funkce přibyde jako první, přeci jen patří Instagram Facebooku a už z něj odešli na protest oba jeho zakladatelé, kteří v něm reklamě bránili.

IGTV



Patří do rubriky: Android Apple Aplikace a hry
Upravit
comments powered by Disqus